יום שני, 15 במרץ 2010

ספריית לוינסקי

מאת: דינה עאזם

כחלק מהתנדבותי בקומונת סדאקה-רעות אני מעבירה משמרת פעם בשבוע בספריית הגן שהוקמה בגן לוינסקי ליד התחנה המרכזית ומיועדת למגוון הקהילות השונות המתגוררות באזור, לרבות קהילות של פליטים ועובדים זרים. בספרייה ישנם שני חלקים מרכזיים: ספרייה לבוגרים וספרייה לילדים שמואיישת גם באנשי צוות שמקראים סיפורים לילדים ומעבירים איתם פעילויות שונות. בספרייה ישנם ספרים ביותר מ-16 שפות כגון מנדרינית, סווהילית, טיגרינית,ערבית, אמהרית, הינדית, אנגלית ועוד.

שערי הספרייה פתוחים לכול. רוב מבקרי הספרייה ביום שאני מתנדבת בו הם ילדים ואת רוב זמני אני מעבירה עם הילדים בקריאה, משחק, צילום וציור. ישנם ילדים קבועים שאנחנו כבר מכירים ופיתחנו איתם קשר וישנם ילדים חדשים שבאים מידי פעם ומאירים את עינינו.

באזור הגן מאוכלסות קהילות מוחלשות רבות שמצבן הכלכלי והחברתי אינו קל, וישנו ריכוז גבוה של עוני, שימוש בסמים ובאלכוהול וזנות ולכן עצם קיומו של מקום מפלט בריא ונקי וחינוכי הוא הכרחי ואנו מקווים שהספרייה תוכל להרחיב את פעילותה לשאר ימי השבוע (כרגע היא פועלת רק בסופ"ש ובראשון) כדי ליצור מרחב קבוע שבו אנשים יוכלו להרשות לעצמם לבוא ולקרוא ספרים בשפות האם שלהם. הילדים מאוד שמחים על היוזמה ומגלים נוכחות קבועה ונאמנה.

אני מזמינה אותכם לבוא ולגלות עניין באזור שלא נמצא רחוק ממקומות הבילוי שלנו אך אנחנו עדיין מתעלמים ממנו ומהאנשים השונים שמאכלסים אותו. כמובן שהספרייה תשמח לקבל עוד מתעניינים ומתנדבים כי אנחנו עוד רחוקים מאוד מלתת לאנשים ולילדים האלה את המקום שלהם בתוך המרחב של כולנו להשתלב ולהתבלט, ולחיות בכבוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה